تجزیه و تحلیل سئو

تجزیه و تحلیل سئو

تاریخ : دوشنبه 14 مهر 1399 زمان : 9:20 | بازدید : 40
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

The Step-by-Step Guide to Improving Your Google Rankings Without Getting  Penalized

 

اگر به ترافیک تجزیه و تحلیل چند سال گذشته وب سایت ها نگاهی بیندازید ، به احتمال زیاد متوجه خواهید شد که همه آنها دارای یک مورد مهم مشترک هستند - افزایش تعداد بازدیدکنندگانی که از کاربران در دستگاه های تلفن همراه می گیرند.

 

 

در سطح جهانی ، اکنون ترافیک وب بیشتری از دستگاه های تلفن همراه حاصل می شود تا آنچه که ما "دستگاه های سنتی" در نظر می گیریم ، که اساساً به معنای رایانه های رومیزی یا لپ تاپ است. تردیدی نیست که محاسبات موبایلی نحوه مصرف محتوای آنلاین را در افراد تغییر داده است ، به این معنی که در عوض ما باید وب سایت هایی را برای آن دسته از مخاطبان متمرکز بر تلفن همراه تغییر دهیم.

 

 

ایجاد مخاطب موبایل

سالهاست که ایجاد "وب سایت های مناسب برای موبایل" در اولویت متخصصان وب است. روشهایی مانند طراحی وب پاسخگو با هدف کمک به ایجاد سایتهایی که برای همه دستگاهها به خوبی کار می کنند ، و تمرکز بر عملکرد وب سایت و زمان بارگیری سریع به نفع همه کاربران ، تلفن همراه یا سایر موارد است. رویکرد دیگر به سایت های دوستانه تلفن همراه به عنوان توسعه وب AMP شناخته می شود که مخفف Accelerated Mobile Pages است.

 

این پروژه که توسط Google پشتیبانی می شود ، به عنوان یک استاندارد باز ایجاد شده است که به ناشران وب سایت اجازه می دهد تا سایتهایی با سرعت بیشتری در دستگاههای تلفن همراه ایجاد کنند. اگر فکر می کنید که این شباهت زیادی به طراحی وب پاسخگو دارد ، اشتباه نمی کنید. این دو مفهوم اشتراکات زیادی دارند ، یعنی اینکه هر دو بر روی ارائه محتوا به کاربران در دستگاه های تلفن همراه متمرکز هستند. تعدادی از تفاوت ها بین این دو رویکرد وجود دارد.

 

 

تفاوت های اساسی بین AMP و طراحی وب پاسخگو

یکی از نقاط قوت طراحی وب پاسخگو همیشه انعطاف پذیری سئو چیست  است که به سایت اضافه می کند. می توانید یک صفحه ایجاد کنید که به طور خودکار به اندازه صفحه بازدید کننده پاسخ دهد. این به صفحه شما امکان دسترسی و توانایی ارائه تجربه خوبی را برای طیف گسترده ای از دستگاه ها و اندازه صفحه ، از تلفن های همراه گرفته تا تبلت ها تا لپ تاپ ها ، دسکتاپ ها و موارد دیگر می دهد. طراحی وب پاسخگو بر روی همه دستگاه ها و تجارب کاربر ، نه فقط تلفن همراه ، متمرکز شده است. این از برخی جهات هم خوب است و هم از جهات دیگر بد.

 

انعطاف پذیری در یک سایت بسیار خوب است ، اما اگر واقعاً می خواهید روی موبایل تمرکز کنید ، ایجاد سایتی که تمام صفحه ها را متمرکز کند ، نه فقط در تلفن همراه ، می تواند تجارت انعطاف پذیری برای عملکرد کاملاً بهینه شده موبایل باشد. این تئوری پشت AMP است.

 

 

AMP کاملاً روی سرعت متمرکز شده است - یعنی سرعت موبایل. طبق گفته Malte Ubl ، Google Tech Lead برای این پروژه ، AMP قصد دارد "ارائه فوری به محتوای وب" را ارائه دهد. برخی از روشهای انجام این کار عبارتند از:

 

تنبل بارگیری

با استفاده از اتصال مجدد

واکشی منابع

جاوا اسکریپت Async

ورق های سبک خطی

فونت قابل بارگیری نیست

اولویت بندی منابع

اینها تنها برخی از اصولی است که باعث می شود AMP خیلی سریع بارگیری شود. همچنین مواردی در این لیست وجود دارد که ممکن است باعث شود افراد حرفه ای طولانی مدت وب را به هم بریزند. به عنوان مثال ورق های سبک درون خطی. سالها به بسیاری از ما گفته شده است که همه سبک ها باید در برگه های سبک خارجی موجود باشد. توانایی سبک کردن بسیاری از صفحات سایت از یک صفحه خارجی یکی از نقاط قوت CSS است - اگر صفحات به جای آن از سبکهای درون خطی استفاده کنند ، نفی می شود. بله ، شما از لزوم بارگیری فایل خارجی جلوگیری می کنید ، اما به این هزینه که بتوانید کل سایت را با یک سبک صفحه مدیریت کنید. بنابراین کدام رویکرد بهتر است؟ واقعیت این است که هر دو مزایا و معایب خود را دارند. وب به طور مداوم در حال تغییر است و افراد مختلفی که از سایت شما بازدید می کنند نیازهای متفاوتی دارند. وضع قوانینی که در همه موارد اعمال خواهد شد بسیار دشوار است زیرا رویکردهای مختلف در شرایط مختلف معنا پیدا می کنند. نکته اصلی این است که مزایا یا معایب هر یک از روش ها را بسنجید تا مشخص شود که در مورد خاص شما بهترین است.

 

تفاوت کلیدی دیگر بین AMP و RWD این واقعیت است که طراحی پاسخگو به ندرت به سایت موجود اضافه می شود. از آنجا که RWD واقعاً یک تجدید نظر در مورد معماری و تجربه یک سایت است ، به طور کلی نیاز به طراحی و توسعه مجدد سایت برای متناسب کردن سبک های پاسخگو دارد. با این وجود AMP می تواند به یک سایت موجود اضافه شود. در واقع ، حتی می تواند به یک سایت پاسخگو موجود اضافه شود.

 

ملاحظات Javascript

برخلاف سایت های دارای RWD ، سایت های AMP با Javascript بازی خوبی ندارند. این شامل اسکریپت ها و کتابخانه های شخص ثالث است که امروزه در سایت ها بسیار محبوب هستند. این کتابخانه ها می توانند عملکرد خارق العاده ای به سایت اضافه کنند ، اما بر عملکرد نیز تأثیر می گذارند. به همین ترتیب ، منطقی است که رویکردی کاملاً متمرکز بر سرعت صفحه ، از پرونده های Javascript فرار کند. به همین دلیل است که AMP اغلب در صفحات وب ساکن بهتر از صفحات بسیار پویا یا آنهایی که به یک دلیل یا جلوه های خاص Javascript نیاز دارند ، استفاده می شود. به عنوان مثال ، یک گالری وب سایت که از تجربه سبک "سبک سبد" استفاده می کند ، یک گزینه عالی برای AMP نخواهد بود. از طرف دیگر ، یک مقاله استاندارد وب سایت یا بیانیه مطبوعاتی که به هیچ ویژگی فانتزی نیاز ندارد ، یک صفحه عالی برای ارائه با AMP خواهد بود. این صفحه احتمالاً توسط افرادی که از mobi استفاده می کنند خوانده می شود

 

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش