بک لینک

بک لینک

تاریخ : یکشنبه 19 بهمن 1399 زمان : 11:37 | بازدید : 42
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

Image result for بک لینک چیست

 

نحوه تاثیر بک لینک بر نتایج گوگل

اگر بک لینک شما از یک سایت معتبر و با پیج رنک بالا باشد مسلما تاثیر بیشتری بر سئو سایت شما خواهد داشت. همین امر موجب خرید بک لینک از سایت های قدرتمند با قیمت بالا در چند سال گذشته شده است. گوگل با توجه به کلماتی که در اطراف یک لینک قرار دارند موضوع سایت را تشحیص میدهد.

 

بطور مثال سایت های زیادی در صفحات خود به سایت آمازون ارجاع میدهند که معمولا در جملات آنها کلمه “Books” به چشم میخورد به همین دلیل شما با جستجوی این کلمه در گوگل سایت آمازون را در رتبه دوم و بعد از کتابخانه گوگل مشاهده خواهید کرد ولی برای سایت آمازون به این وسعت و قدرت، کلمه “Cars” بعنوان یک کلمه کلیدی شناخته نمیشود زیرا هیچ لینک ورودی مناسبی برای آن ندارد.

 

در نتیجه خرید بک لینک تنها زمانی برای سایت شما موثر خواهد بود که از سایت های معتبر و مرتبط با زمینه کاری شما باشد. همچنین باید به کلمه یا عبارت لینک شده یا همان انکر تکست و کلماتی که در اطراف آن حضور دارند توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا بک لینک شما بر آن کلمه کلیدی در نتایج گوگل موثر خواهد بود و نه تمام کلماتی که بعنوان هدف خود انتخاب کرده اید.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد میکنیم مقاله انکر تکست چیست را در سایت آکادمی وبسیما مطالعه کنید.

 

تشخیص خرید بک لینک توسط گوگل

گوگل روشهای متنوعی برای تشخیص خرید بک لینک توسط سایت های اینترنتی دارد. مهمترین آنها تیم ویژه گوگل برای مبارزه با این پدیده است که وظیفه ای جز گشت و گذار در اینترنت و شناسایی سایت های فروشنده لینک ندارند. اگر شما سایت مناسبی را برای خرید بک لینک پیدا کرده اید دلیلی ندارد که تیم گوگل نیز نتواند آن را شناسایی کند.

 

شاید تصور کنید که کارکنان گوگل زمان کافی برای بررسی همه سایت ها و صفحات و شناسایی سایت های فروش بک لینک ندارند، که البته تصور درستی است! ولی معمولا سایت هایی که در فروش بک لینک زیاده روی میکنند و به صفحات بسیاری با موضوعات مختلف لینک میدهند مورد توجه رقبای خود قرار گرفته و مستقیما توسط این افراد به گوگل گزارش میشوند.

 

در این شرایط یک کارشناس خبره سایت مورد نظر را بررسی کرده و در صورتی که از خرید و فروش بک لینک در آن مطمئن شود به صورت دستی آن را جریمه خواهد کرد. سایتی که به این شکل جریمه شده باشد در پنل گوگل سرچ کنسول خود و در بخش Manual Actions یک پیام با موضوع Unnatural Links دریافت خواهد کرد.

 

تصویر زیر نمایی از این پیام در نسخه قدیمی گوگل سرچ کنسول و برای سایتی که اقدام به فروش بک لینک کرده است را نشان میدهد.

 

جریمه دستی سایت توسط گوگ به دلیل فروش بک لینک

تصویر دوم نمونه ای از جریمه دستی گوگل برای یک سایت که اقدام به خرید بک لینک کرده را نمایش میدهد و با توجه به تغییر ظاهر گوگل سرچ کنسول در نسخه جدید نحوه نمایش آن متفاوت است.

 

جریمه سایت در نسخه جدید گوگل سرچ کنسول به دلیل خرید بک لینک از سایت های دیگر

گوگل کاربران را تشویق میکند تا سایت هایی که از این روش قصد فریب موتور جستجو را دارند معرفی کنند. با این کار هم سایت فروشنده و هم سایت خریدار با جریمه گوگل مواجه خواهند شد. تعداد لینک های ورودی به سایت شما در یک بازه زمانی مشخص و زمینه کاری سایت های مرجع معیارهای دیگری برای شناسایی سایت های متخلف توسط گوگل هستند. برای مشاهده این فرم میتوانید به صفحه معرفی سایت اسپم به گوگل مراجعه کنید.

بته اگر در مورد بک لینک تحقیق می کنید ، احتمالاً در مورد بک لینک و سئو جستجو کنجکاو هستید. در این راهنما ، همه چیزهایی را که برای شروع کار با بک لینک ها باید بدانید ، از نحوه کار آنها تا نحوه کسب آنها یاد خواهید گرفت.

 

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بک لینک و بک لینک ، به خواندن ادامه دهید. اگر در زمینه استراتژی ایجاد لینک خود به کمک حرفه ای نیاز دارید ، با WebFX آنلاین تماس بگیرید یا با ما با شماره 888-601-5359 تماس بگیرید تا بیاموزید چگونه خدمات SEO ما می توانند نمایه پیوند دهنده معتبر و با کیفیتی را برای تجارت شما ایجاد کنند.

 

کمپین های بازاریابی دیجیتال ما بر معیارهایی که بیشترین اهمیت را دارند تأثیر می گذارند!

طی 5 سال گذشته ، ما تولید کرده ایم:

 

2.4 میلیارد

در درآمد مشتری

 

6.3 میلیون+

برای مشتریان ما پیشرو است

 

4.2 میلیون

تماس تلفنی مشتری

 

درباره نتایج ما بیشتر بدانید

بک لینک چیست؟

نحوه کار بک لینک

تعریف بک لینک پیوندی از یک وب سایت به وب سایت دیگر است. در بیشتر موارد ، هنگام صحبت در مورد بک لینک ، بک لینک پیوندی از سایت دیگر به سایت شما است. بک لینک ها همچنین با چند نام مختلف شناخته می شوند ، از جمله پیوندهای پیوند ، پیوندهای ورودی ، پیوندهای ورودی یا فقط پیوندها.

 

[فیلم] بک لینک چیست؟ (و چگونه می توان آنها را بدست آورد)

در این ویدئو بدانید که بک لینک چیست و چگونه می توان با بک لینک دادن کار را شروع کرد.

 

 

چرا بک لینک ها مهم هستند؟

بک لینک چیست  به چند دلیل مهم است ، از جمله:

 

بک لینک به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را برای نتایج جستجو پیدا و فهرست کنند

بک لینک به کاربران کمک می کند تا وب را کشف کرده و محتوای مربوط به علایق خود را کشف کنند

بک لینک به موتورهای جستجو کمک می کند تا کیفیت و معتبر بودن سایت ها و محتوا را تفسیر کنند

"شبکه جهانی وب" به همین دلیل نامگذاری شد: با مجموعه ای از صفحات و وب سایت های متصل شده توسط پیوندها ، واقعاً شباهت به یک وب دارد. پیوندها زمینه را اضافه می کنند و به "عنکبوت هایی" که اینترنت را پنهان می کنند می گویند که صفحات بیشتری وجود دارد که از طریق لینکهایی که در آنجا وجود دارد یافت می شود.

 

بگذارید بگوییم شما یک وب سایت کاملاً جدید دارید.

 

هیچ کس به آن پیوند نمی دهد ، و شما نیز آن را به Google ارسال نمی کنید. چگونه انتظار دارید که پیدا شود؟

 

شما نمی توانید!

 

با این حال ، اگر کسی به سایت شما پیوند دهد ، یک عنکبوت موتور جستجو می تواند از طریق آن لینک خزیده ، سایت شما را کشف کند و محتوای تازه ایجاد شده شما را فهرست بندی (یا قابل پیدا کردن) کند. این یکی از دلایل مهم بودن پیوندها است: بدون آنها ، موتورهای جستجو نمی دانند که محتوای شما در آنجاست و همچنین کاربران نمی توانند بدانند.

 

ارتباط بک لینک و سئو چگونه است؟

 

در زمینه بهینه سازی موتور جستجو ، بک لینک عامل مهمی در تعیین میزان رتبه بندی صفحات شما است. در واقع ، در سال 2016 ، یکی از اعضای تیم گوگل تأیید کرد که لینک دادن به عنوان یکی از سه فاکتور برتر رتبه بندی گوگل عمل می کند.

 

به طور کلی ، هرچه بک لینک های مرتبط و با کیفیت بیشتری به وب سایت خود نشان دهید ، در جستجوی کلمات کلیدی مورد نظر خود رتبه بهتری خواهید داشت. بنابراین ، داشتن این نوع بک لینک ها مطلوب است ، زیرا رتبه بندی بالا می تواند میزان بازدید ، خرید ، نرخ تبدیل و غیره را افزایش دهد.

 

این بدان معنا نیست که شما باید بیرون بروید و سعی کنید از هر وب سایت قدرتمندی در اینترنت لینک بگیرید.

 

الگوریتم های Google به قدری پیچیده هستند که اهمیت پیوند به همان اندازه منبع آن مهم خواهد بود. بنابراین اگرچه ممکن است برای فروشگاه لوازم حیوان خانگی شما دریافت پیوند از وبلاگ محبوب بازاریابی دوست شما احساس خوبی داشته باشد ، اما ممکن است به شما در رتبه بندی بهتر کمک نکند.

 

چگونه می توان به وب سایت خود بک لینک گرفت

دریافت بک لینک به سایت شما همیشه به سادگی ایجاد محتوا یا انجام کاری با خبر و انتظار برای راه اندازی لینک نیست. اگر شما یک شرکت جدید هستید یا هنوز در حال کار بر روی مقیاس بندی ترافیک وب سایت خود هستید ، باید این کار را انجام دهید. برای گرفتن بک لینک از سایت های دیگر کارهایی انجام دهید.

 

در اینجا چند روش ساده وجود دارد که می توانید به سایت خود پیوند دهید:

 

Google Alerts را برای نام تجاری یا نام تجاری خود تنظیم کنید. اگر نامی از شرکت خود را در وب سایتی مشاهده کردید که شامل پیوند نیست ، یک ایمیل دوستانه برای آن ارسال کنید.

داستانی درباره کاری که اخیراً انجام داده اید برای روزنامه محلی خود قرار دهید. احتمال اینکه آنها احتمالاً به دنبال یک خبر جالب هستند خوب است و داستان های موفقیت محلی همیشه مورد توجه قرار می گیرند.

یک وب سایت یا وبلاگ پیدا کنید که به دنبال مشارکت مهمان از متخصصان صنعت است. اگر می توانید درباره موضوع مورد نظر مقتدرانه بنویسید ، آنها را برای آنها بفرستید. به شرطی که مرتبط باشد می توانید پیوندی به وب سایت خود در بیوگرافی نویسنده یا متن اصلی مشارکت خود داشته باشید.

یک اینفوگرافیک جذاب ایجاد کرده و آن را در چندین وب سایت قرار دهید. آنها سایت شما را نسبت می دهند ، که اگر بازنشر گرافیک را در جایی محبوب منتشر کنید ، می تواند یک لینک قوی باشد!

ابتدا شخص دیگری را پیوند دهید. این ممکن است عقب باشد ، اما اگر پیوندی به محتوای کسی وارد کنید یا از او در یکی از صفحات یا پست های وبلاگ خود نام ببرید ، ممکن است آنها متوجه شوند ، از شما آگاه شوند و بعداً مورد پسند شما قرار بگیرند.

پیوندهای رقبا را هدف قرار دهید. با استفاده از ابزاری مانند Ahrefs می توانید مشخصات بک لینک رقبا را ارزیابی کنید. ببینید کدام سایت های با کیفیت و مرتبط به رقبای شما پیوند می دهند و سپس محتوای خود را در اختیار آن سایت ها قرار می دهید (در صورت منطقی بودن) برای بدست آوردن بک لینک.

محتوای خود را به عنوان یک راه حل برای 404s قرار دهید. لینک های خراب یا 404 بک لینک چیست؟

هر لینکی که از یک سایت به سایت دیگر داده میشود بک لینک نام دارد. 

این را به یاد داشته باشید که سئو کردن یک سایت جنبه های مختلفی دارد که بک لینک گیری یکی از این موارد است که اگر به درستی انجام شود میتواند جایگاه سایت را ارتقاء دهد. 

شما میتوانید هم خودتان به صورتی دستی بک لینک گیری کنید و هم میتوانید تعدادی بک لینک خریداری کنید. اما توصیه ما به شما این است که هیچ گاه بک لینک نخرید. در ادامه به توضیح چرایی آن میپردازیم. 

در واقع با بک لینک گیری براساس اعتبار سایت مبدا، سایت مقصد اعتبار بیشتری پیدا می‌کند.

همچنین معتبر بودن سایت مقصد در افزایش رتبه سایت مبدا مؤثر است. 

اگر در میان صفحات داخلی یک سایت لینک دهی انجام شود، در واقع لینک سازی داخلی انجام داده اید. اگر به سایت های دیگر لینک دهید یعنی بک لینک خارجی گرفته اید.

در کل بک لینک ها به 2 نوع اصلی تقسیم میگردند که تفاوت اصلی آن ها در چگونگی انتقال ارزش صفحه است:

1.بک لینک فالو (FOLLOW) 

2.بک لینک نو فالو (NOFOLLOW)

تفاوت این دو بک لینک در کد اچ تی ام ال آنها است . 

لینک فالو (Follow) یا همان (Dofollow)  به صورت کد HTML به این شکل استفاده می شود.

<a href="https://seohat.ir/" > Title link </a>

<a href="https://seohat.ir/" rel="Follow" > Title link </a>

<a href="https://seohat.ir/" rel="Dofollow" > Title link </a>

لینک نوفالو (Nofollow) نیز به این صورت استفاده می شود.

<a href="https://seohat.ir" rel="nofollow" > Title link </a>

 

بک لینک های فالو چگونه عمل می کنند؟

لینک فالو به این معنی است که به گوگل اعلام میکنید، سایت لینک شده را دنبال کند. لینک های فالو برای سود رسانی به سئو مورد استفاده قرار میگیرند. 

از آنجایی که بک لینک های فالو باعث افزایش رتبه سئو سایت شما میگردند باید استراتژی خود را بر بهینه سازی و افزایش این لینک ها قرار دهید.

حال باید بدانیم که در چه سایت هایی بک لینک های فالو خود را ایجاد کنیم. اول باید بدانید سایتی که در آن لینک خود را قرار میدهید معتبر هست یانه. در صورت معتبر بودن میتوانید لینک سازی را در آن انجام دهید در غیر اینصورت تنها زمان خود را تلف کرده اید.

انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش