هاست چیست؟

هاست چیست؟

تاریخ : شنبه 09 اسفند 1399 زمان : 15:24 | بازدید : 39
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

معرفی ۶ سایت آموزش رایگان طراحی سایت و برنامه نویسی | ادمین سایت

 

هاست چیست ؟ برای سفارش سایت شما می بایست هاست تهیه کنید. خب اکنون این سوال پیش می آید که هاست چیست ؟ هاست میزان فضایی است که اطلاعات سایت شما مانند کدهای برنامه نویسی، بانک اطلاعاتی سایت، عکس ها، فیلم ها و … در آن قرار می گیرد. در کل دو نوع هاست وجود دارد:

  • هاست ویندوز
  • هاست لینوکس

 

هاست چیست ؟ (هاست ویندوز)

هاست ویندوز از زبانهای ASP و ASP.NET و از بانک اطلاعاتی SQL Server پشتیبانی می کند که صاحب امتیاز آن شرکت مایکروسافت است. ASP تنها در سرورهای ویندوز قابل اجرا می باشد و لینوکس این زبانها را پشتیبانی نمی کند. وب سرور ویندوز IIS می باشد. سیستم عامل های ویندوز معمولاً گرانتر از سیستم عامل های لینوکس هستند، چراکه سیستم عامل های ویندوز open source نمی باشند و استفاده از آنها مستلزم خرید لیسانس (license) ویندوز سرور از مایکروسافت می باشد، ضمن اینکه معمولاً سرورهای ویندوز قابلیت بیشتری دارند و پشتیبانی از محصولات Microsoft بر روی این وب سرورها یک حسن محسوب می شود .

هاست چیست ؟(هاست لینوکس)

هاست لینوکس از زبانهای Perl , Python , PHP و CGI و بانک اطلاعاتی My SQL پشتیبانی می کند. زبانهای PHP در برخی از سرورهای ویندوز قابل اجرا هستند، اما PHP نصب شده بر روی سرور ویندوز در برخی موارد مشکلاتی را به وجود می آورد و تعدادی از دستورات آن تفاوت دارد. وب سرور لینوکس Apache می باشد. سیستم عامل لینوکس open source و رایگان می باشد و برای استفاده از آن نیازی به پرداخت حق لیسانس نیست. سیستم عامل لینوکس معمولاً دارای ثبات و امنیت بیشتری نسبت به سرورهای ویندوز هستند و کمتر در معرض تهدید قرار می گیرند.

برای انتخاب یکی از انواع هاست ویندوز و لینوکس باید ابتدا نیاز و درخواست کاربر از وب سایت بررسی شود، سپس با توجه به زبان برنامه نویسی طراحی سایت، سیستم عامل انتخاب شود. درصورتیکه برای طراحی وب سایت از سیستم های مدیریت محتوا (CMS) استفاده شود، ابتدا می بایست مشخصات مورد نیاز CMS با دقت بررسی و با توجه به آن سیستم عامل انتخاب شود.

نکته مهم در انتخاب هاست:

برای استفاده از هر یک از دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس نیازی نیست که کار با آن را یاد گرفت، برخی از کاربران به اشتباه تصور می کنند برای استفاده از سیستم عامل لینوکس می بایست بر روی کامپیوترهای شخصی خود، سیستم عامل لینوکس نصب کنند. این فرضیه اشتباه است و در واقع برای کار با هر دو سیستم عامل ویندوز و لینوکس از یک واسط مدیریتی به نام کنترل پنل استفاده خواهد شد.

کنترل پنل های پلسک (Plesk)، هلم (Helm) ،وب سایت پنل (websitepanel ) و هاستینگ کنترولر (Hosting Controller) برای ویندوز و کنترل پنل های سی پنل (Cpanel)، دایرکت ادمین (DirectAdmin)، پلسک (Plesk) و کلوکزو (Kloxo) برای لینوکس استفاده می شود.

 

۱۰ شرکت برتر هاستینگ 

10 شرکت برتر هاستینگ | هاست چیست

 

تا الان با مفهوم هاست چیست آشنا شدید. ( اگر علاقمند باشید می توانید مقاله سئو چیست را نیز بخوانید) حال شرکت های برتر هاستینگ کدام اند؟ شرکت های هاستینگ بسیاری در ایران فعالیت می کنند که خدمات مناسبی به مشتریان ارائه می دهند. اما در ادامه ۱۰ شرکت برتر هاستینگ را به شما معرفی می کنیم. این شرکت ها از نظر قیمت، تنوع خدمات، پشتیبانی،امنیت، دارا بودن سرورهای قدرتمند، کیفیت و سابقه فعالیت در رده خوبی قرار دارند. شما می توانید با توجه به نوع کسب و کارتان، بهترین شرکت را انتخاب کنید.

 

ایران هاست -iranhost.com

شرکت ایران هاست یکی از بزرگترین شرکت های هاستینگ ایران است که امکانات خوبی دارد. این شرکت با سابقه ی ۱۹ سال فعالیت و سابقه درخشان، جایگاه بسیار خوبی در بین شرکت های هاستینگ دارد.

 

ایران سرور-iranserver.com

شرکت ایران سرور نیز یکی از با سابقه ترین شرکت های امروز است که  اخیرا توانسته با تشکیل تیمی قوی نسبت به رقبای خود پیشی بگیرد. این شرکت با ثبت ۱۳۲۱۲ دامنه رتبه یک  را در لیست به دست آورد. سرور اختصاصی این شرکت در مشهد است. ایران سرور علاوه بر ارائه هاست، هاست ویژه برخی از سیستم های مدیریت محتوا مانند جوملا، وردپرس و… نیز ارائه می دهد.

 

میهن وب هاست – mihanwebhost.com

شرکت میهن وب هاست فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ شروع کرده است اما در این مدت زمان رشد بسیار خوبی نسبت به بقیه رقبا داشته است. این شرکت در حوزه های متفاوتی فعالیت می کند. از جمله: ارائه هاست و دامین و سروهای مجازی

 

میزبان فا – mizbanfa.net

شرکت میزبان فا جزو آن دسته از شرکت هایی است که کیفیت خوب با قیمت مناشی ارائه می کنند. این شرکت به نسبت مابقی شرکت ها تازه کارتر است اما در طول این مدت پیشرفت چشمگیری داشته است. این شرکت با سایت های وردپرسی همکاری می کند و همین موضوع موجب محبوبیت بیشتر این شرکت شده است. از دلایل دیگر محبوبیت این شرکت، تولید محتوای خوب و بازاریابی آن است که بر رتبه وب سایت آن تاثیر زیادی گذاشته است.

 

سرور پارس –pars.hosting

این شرکت در حوزه ی هاستینگ یکی از با کیفیت ترین و بهترین شرکت ها می باشد. این شرکت با توجه به امکاناتی که ارائه می دهد قیمت مناسب تری نیز دارد. سرور پارس با ارائه هاست در ایران و خارج، هاست وردچرسی، هاست دانلود و… از بهترین ها شناخته شده است.

 

پارس دیتا parsdate.com

شرکت پارس دیتا نیز با ۱۷ سال سابقه جزو قدیمی ترین شرکت ها محسوب می شود. اما با توجه به روند فعالیت این شرکت می توان به این موضوع پی برد که بازار هدف خاصی برای کاار خود دارد و گویا قصد ندارد فعالیت خود را گسترش دهد.

 

آبتین وب abtinweb.com

آبتین وب یکی از شرکت های نوپا در زمینه ی هاستیگ است که با ثبت ۳۴۳۵ دامنه توانسته است  رتبه خوبی به دست آورد. نقطه ی قوت این شرکت، قیمت مناسب آن است.

 

هاست نگار hostnegar.com

این شرکت نیز جزو بهترین شرکت های هاستینگ است. هاست نگار از کشورهای فرانسه، آلمان و ایران هاستینگ وب سایت های مشتریان را انجام می دهد. مزیت مهم این شرکت داشتن پهنای باند نامحدود است.

 

سون هاست –۷ho.st

این شرکت نیز یکی از شرکت‌هایی است که توانسته است بدون سروصدا بسیار خوب پیشرفت کند. این شرکت سرویس‌های خود را روی دیتاسنترهای داخلی و خارجی ارائه می‌کند.

 

وب رمز –webramz.com

شرکت وب رمز با سابقه ۱۴ سال فعالیت درخشلن توانسته است جزو برترین شرکت های هاستینگ ایران شود.

 

هاست چیست؟

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش