AMP چگونه کار می کند؟

AMP چگونه کار می کند؟

تاریخ : چهارشنبه 26 شهریور 1399 زمان : 11:29 | بازدید : 37
نویسنده : محمد محبوبی | نظرات (0)

 

کاربران هنگام حضور در دستگاه های تلفن همراه خود انتظارات خاصی دارند ، آنها تجربه های معنی دار ، مرتبط و سریع تری را می خواهند - برای اطمینان از برآورده شدن انتظارات مخاطبان هدف شما ، AMP بهترین شرط شماست.

 

این راهنما همه چیزهایی را که باید درباره پروژه منبع باز AMP بدانید به شما راهنمایی می کند. ما روش دقیق نحوه کار AMP و آنچه باعث سرعت بارگیری صفحات می شود را خواهیم دید.

 

این راهنما همچنین شامل موارد موردی در مورد چگونگی استفاده از AMP برای افزایش تبدیل برای مشاغل در صنایع مختلف و مزایایی است که هنگام AMPlify صفحات خود خواهید داشت. در آخرین بخش ، صفحات فرود پس از کلیک Accelerated Mobile مورد بحث قرار می گیرد و اینکه چرا باید صفحات را ایجاد کنید تا با کلیک سریعتر و مرتبط تر ، بازدیدکنندگان را تجربه کنید.

 

بخش 2: AMP چگونه کار می کند؟

Google چارچوب متن باز Accelerated Mobile Pages (AMP) را در فوریه 2016 راه اندازی کرد. این چارچوب به این دلیل ساخته شد که به جای تجارب ملایم و کند موبایل که کاربران روزانه با آن روبرو هستند ، نیاز به ایجاد تجربیات کاربر بهینه شده و کاملاً یکپارچه بود. مبنا

 

گوگل پروژه AMP را برای ایجاد چارچوبی آغاز کرد که مسیری دقیق برای ایجاد تجارب بهینه شده در صفحه وب تلفن همراه را فراهم می کند. پروژه منبع باز AMP کاملاً مستند است ، به راحتی قابل استقرار ، اعتبارسنجی و نظر در مورد اولین کاربر در طراحی صفحه وب است.

 

از زمان راه اندازی تقریباً دو سال پیش ، 25 میلیون دامنه بیش از 4 میلیارد صفحه AMP منتشر کرده اند:

 

عکس صفحه نشان می دهد که چند صفحه AMP از زمان راه اندازی منتشر شده است

 

از زمان راه اندازی آن ، نه تنها تعداد صفحات AMP افزایش یافته است ، بلکه سرعت آنها نیز افزایش یافته است ، میانگین زمان بارگیری یک صفحه AMP از جستجوی Google اکنون کمتر از نیم ثانیه است.

 

AMP منجر به افزایش 10 درصدی بازدید وب سایت با 2 برابر افزایش زمان صرف شده در صفحه می شود. وب سایت های تجارت الکترونیکی که از AMP استفاده می کنند در مقایسه با صفحات غیر AMP 20٪ افزایش در فروش و تبدیل دارند:

 

عکس صفحه نشان می دهد که با تجربه مرور سریع ، نرخ تبدیل چقدر افزایش یافته است

 

AMP به مشاغل کمک می کند تا نسخه های ساده ، تمیز و مرتبط از صفحات وب خود را ایجاد کنند و به کاربران تجربه وب سریعتر تلفن همراه را بدهند.

 

Chartbeat داده های 360 وب سایت را با استفاده از AMP از ژوئن 2016 - مه 2017 مورد تجزیه و تحلیل قرار داد تا دریابد که یک ناشر معمولی که از صفحات AMP استفاده می کند ، 16٪ از کل ترافیک تلفن همراه را در محتوای AMP خود مشاهده کرده است.

 

صفحات AMP تقریباً چهار برابر سریعتر از صفحات وب استاندارد بارگیری می شوند ، به علاوه کاربران 35٪ بیشتر از صفحات وب تلفن همراه استاندارد با صفحات AMP درگیر هستند:

 

عکس صفحه نشان می دهد که چگونه زمان جذابیت با تجربه مرور سریع افزایش می یابد

 

اکنون که دانستیم چرا شما باید از صفحات AMP استفاده می کنید ، بیایید نگاهی به نحوه کار AMP ، نحوه مقایسه آن با طراحی وب پاسخگو ، مقالات فوری Facebook و برنامه های پیشرفته وب بیاندازیم.

 

3 جز components اصلی AMP

صفحات AMP با سه جز core اصلی زیر ساخته شده اند:

 

AMP HTML

AMP HTML اساساً HTML است و فقط دارای برخی محدودیت ها برای عملکرد قابل اعتماد است. ساده ترین فایل AMP HTML به صورت زیر است:

 

عکس صفحه نشان می دهد که چگونه برچسب AMP HTML کار می کند

 

اکثر برچسب ها در AMP HTML برچسب های معمولی HTML هستند ، با این حال ، برخی از برچسب های HTML با برچسب های خاص AMP جایگزین می شوند. این برچسب های سفارشی مولفه های AMP HTML نامیده می شوند و اجرای الگوهای معمول برچسب را به روشی کارآمد آسان می کنند. صفحات AMP توسط موتورهای جستجو و سیستم عامل های دیگر توسط برچسب HTML کشف می شوند.

 

شما می توانید نسخه غیر AMP و نسخه AMP صفحه خود یا فقط نسخه AMP را انتخاب کنید.

 

جاوا اسکریپت AMP (JS)

کتابخانه AMP JS رندر سریع صفحات HTML AMP را تضمین می کند. کتابخانه JS بهترین عملکردهای AMP را مانند CSS درون خطی و راه اندازی قلم پیاده سازی می کند ، این بارگیری منابع را مدیریت می کند و برچسب های HTML سفارشی را برای اطمینان از ارائه سریع صفحه به شما ارائه می دهد.

 

AMP JS همه چیز را از منابع خارجی ناهمگام می کند ، بنابراین هیچ چیز در صفحه نمی تواند مانع از ارائه شود. JS همچنین از تکنیک های عملکرد دیگری مانند جعبه شن و ماسه در تمام iframes ، پیش محاسبه طرح هر عنصر صفحه قبل از بارگیری منابع و غیرفعال کردن انتخابگرهای کند CSS استفاده می کند.

 

حافظه پنهان AMP

Google AMP Cache برای ارائه صفحات HTML AMP ذخیره شده استفاده می شود. AMP Cache شبکه تحویل محتوا مبتنی بر پروکسی است که برای تحویل کلیه اسناد معتبر AMP استفاده می شود. حافظه پنهان صفحات AMP HTML را واکشی می کند ، آنها را مخفی می کند و عملکرد صفحه را به طور خودکار بهبود می بخشد.

 

برای حفظ حداکثر کارایی ، حافظه پنهان AMP سند ، پرونده های JS و همه تصاویر را از همان مبدأی که ​​از HTTP 2.0 استفاده می کند بارگیری می کند.

 

AMP Cache دارای یک سیستم اعتبار سنجی داخلی است که تأیید می کند یک صفحه تضمین شده است و این به نیروهای خارجی بستگی ندارد که می توانند سرعت صفحه را کاهش دهند. سیستم اعتبار سنجی بر اساس یکسری ادعاها عمل می کند که تأیید می کند نشانه گذاری صفحه با مشخصات AMP HTML مطابقت دارد.

 

نسخه اضافی سیستم اعتبار سنجی در کنار هر صفحه AMP در دسترس است. این نسخه می تواند خطاهای تأیید اعتبار را هنگام ارائه صفحه مستقیماً در کنسول مرورگر وارد کند ، به شما این امکان را می دهد که تغییرات پیچیده کد خود را مشاهده کنید

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش